Conform OG 130/2000 privind contractele la distanta ( incheiate prin internet, telefon, e-mail, fax ):
Art. 7 prevede ca, consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, în termen de 10
zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in
sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.
Termenul de 10 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator, daca au fost indeplinite prevederile art. 4;
b) pentru servicii, din ziua incheierii contractului sau dupa incheierea contractului, din ziua in care obligatiile prev ăzute la art. 4 au fost indeplinite, cu conditia ca intarzierea sa nu depasească 90 de zile.
(2) in cazul in care comerciantul a omis sa transmita consumatorului informatiile prevazute la art. 4, termenul pentru denuntarea unilaterala a contractului este de 90 de zile si incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator;
b) pentru servicii, de la data incheierii contractului.
(3) Daca in perioada celor 90 de zile informatiile prevazute la art. 4 sunt furnizate consumatorului,
termenul de 10 zile lucratoare pentru denunaarea unilaterala a contractului incepe sa curga din acel moment.
Art. 8. - in cazul exercitării dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator in
conditiile art. 7, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita
acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Rambursarea sumelor se va face an cel mult 30 de
zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.
Art. 10. - Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia
cazurilor în care partile au convenit altfel:
a) contracte de furnizare de servicii a caror executie a inceput, cu acordul consumatorului, inaintea
expirării termenului de 10 zile lucratoare prevazut la art. 7 alin. (1);
b) contracte de furnizare de produse sau servicii al căror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei
financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
c) contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor
produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se
pot degrada ori deteriora rapid;
d) contracte de furnizare a inregistrarilor audio, video sau a programelor informatice, în cazul în care
au fost desigilate de catre consumator;
e) contracte de furnizare a ziarelor, periodicelor, jurnalelor-magazin;
f) contracte de servicii de pariuri sau loterii.
Art. 4. - (1) Comerciantul trebuie sa transmita consumatorului, in scris sau pe un alt suport de informatii durabil, la dispoziţia sau accesibil acestuia, în timp util, in perioada executarii contractului, urmatoarele:
a) confirmarea informatiilor mentionate la art. 3 alin. (1), daca acestea nu au fost transmise, în conditiile prevazute la alin. (1), inainte de incheierea contractului;
b) conditiile si modalitatile de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala , pentru cazurile prevazute în prezenta ordonantă , sub forma clauzei urmatoare: "Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalităti si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, în cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului", redactata cu caractere ingrosate. in cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fara cerere de comanda din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14;
c) sediul, numarul de telefon/fax, precum si adresa de e-mail ale comerciantului, la care consumatorul poate sa-si prezinte reclamatiile;
d) informatiile privind service-ul postvanzare si garantiile oferite;
e) conditiile de denuntare unilaterala a contractului, atunci cand acesta are o durata nedeterminata sau o durata mai mare de un an.
Art 14 spune ca :
Este interzisa livrarea de produse sau prestarea de servicii fara o comandă prealabila din partea consumatorului, daca aceasta livrare implica solicitarea efectuarii unei plaţi.
În cazul livrarilor pentru care nu exista o comanda prealabila, consumatorul este exonerat de orice contraprestatie, lipsa raspunsului neavand valoare de consimtmant.
a) sistem automatizat de apel fara interventie umana (automat de apel);
b) telecopiator (fax).
c) adresa de posta electronica (e-mail).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu