luni, 4 martie 2013

Eliberare cartela tahograf. - Descarca Formular Word


INSRUCŢIUNI
privind eliberarea, înlocuirea, schimbarea si înnoirea cartelelor tahografice destinate conducătorilor auto
Descarca cerere eliberare cartela tahograf : AICI 
Pentru eliberarea cartelei conducătorului auto, solicitantul trebuie să depună personal la sediul oricarei agenţii A.R.R. un dosar care să cuprindă următoarele documente:
a) cererea tip  va fi completata cu pixul, citet, cu majuscule sau dupa caz prin bifarea cu „X” a casutei corespunzatoare. Se admite si completarea prin dactilografiere. Cererea va fi de format A4 si se completa pe ambele parti ale imprimatului.
b) copia actului de identitate (buletin/carte identitate/paşaport după caz);
c) copia permisului de conducere – valabil pentru cel puţin una din categoriile C, C1, D şi D1;
d) actul prin care se dovedeşte dreptul de muncă în România, in cazul cetăţenilor străini, alţii decât cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene;
e) copie a documentului/documentelor prin care se dovedeşte că solicitantul străin a avut reşedinţa curenta in România în ultimele 185 de zile cel puţin;
f) fotografie color actuală a conducătorului auto in format 25 x 32 mm;
g) dovada efectuării plăţii pentru eliberarea cartelei de conducător auto.
Dosarul va fi însoţit şi de actele în original pentru verificarea conformităţii de către salariatul agenţiei ARR. Verificarea tuturor documentelor se va face in prezenta solicitantului.
Dacă dosarul este incomplet, cererea nu este completata corespunzător sau unele documente nu sunt in termen de valabilitate, dosarul va fi returnat solicitantului.
Cartela de conducător auto se va elibera in termen de maxim 15 zile de la
înregistrarea solicitării de catre agentia teritoriala ARR unde solicitantul a depus cererea.
2. Pentru înnoirea cartelei conducătorului auto :
- înainte de expirarea perioadei de valabilitate a cartelei tahograf a conducătorului auto deţinătorul poate solicita înnoirea acesteia cu cel puţin 15 zile înainte de data expirării;
- în cazul in care nu se respectă termenul de 15 zile se va percepe tariful pentru eliberarea unei noi cartele;
- pentru a putea ridica noua cartelă (care va avea o valabilitate de 5 ani) conducătorul auto o va returna pe cea veche, în caz contrar se va percepe tariful pentru eliberarea uneia noi;
- termenul de eliberare a unei cartele noi de către Autoritatea Rutieră Română – ARR este de max. 5 zile de la înregistrarea cererii.
În situaţia în care, dupa eliberarea cartelei conducatorului auto, au intervenit schimbări, modificări sau in cazul înscrierii eronate a unor date pe cartela tahograf privind numele, domiciliul sau numarul permisului de conducere, acesta va solicita schimbarea
cartelei tahografice in termen de cel mult 7 zile de la data constatării, cererera va fi însoţită de documentele doveditoare necesare rectificării înregistrărilor împreună cu dovada
efectuării plăţii tarifului pentru schimbarea cartelei.
În cazul în care nu se respectă termenul prevăzut de 7 zile se va percepe tariful pentru eliberarea unei noi cartele tahograf.
Dacă înscrierea eronată de date nu este din vina solicitantului, nu se va percepe nici un tarif.
Procedura este aceeaşi ca la înnoirea cartelei şi în situaţia în care cartela deţinută anterior a fost pierdută, furată, deteriorată sau distrusă, dar cererea va fi însoţită de dovada eliberată de organul de poliţie la care s-a înregistrat declaraţia de furt sau de declaraţia pe propria răspundere în cazul pierderii sau distrugerii, după caz.
Modul de completare
a cererii pentru obţinerea unei cartele tahografice pentru conducător auto
Scrieţi citeţ, cu majuscule, sau după caz bifaţi cu X căsuţele potrivite, cu pixul.
Datele personale :
Numele: (de familie)
Prenumele: (de botez)
Data naşterii: (Z-ziua, L-luna, A-anul)
Locul naşterii : (localitate, judeţ)
Domiciliul stabil :
Adresa : (strada, numărul, bloc, scara, apartament, sector)
Localitate : (denumire, cod poştal)
Judeţ: (denumire)
Dacă numele ori adresa (sau amândouă) s-au schimbat de când v-a fost eliberată ultima cartelă pentru tahograf digital completaţi câmpurile de mai jos :
Nume anterior : (numele şi prenumele)
Adresa anterioară : (strada, numărul, bloc, scara, apartament,sector)
Localitate : (denumire, cod poştal)
Judeţ: (denumire)
Rezidenţa :
Aţi locuit în altă ţară în ultimele 12 luni ?
Căsuţa corespunzătoare răspunsului corect DA sau NU se bifează cu X
Dacă răspunsul este DA, se va înscrie cu majuscule denumirea ţării
La ce dată aţi devenit rezident în RO ? (ziua, luna, anul)
Dacă aveţi deja o cartelă tahografică scrieţi numărul acesteia, indiferent de tipul cartelei respective (pentru şofer, firmă transport, service sau agent de control).
Motivele pentru care solicitaţi o cartelă tahografică :
Se va completa un singur câmp dintre cele marcate cu (a), (b), (c), sau (d), corespunzător situaţiei reale.
Dovada privind identitatea :
Se va completa primul câmp doar de către cetăţenii români (serie CI/BI, număr CI, număr permis de conducere, cod numeric personal), iar cel de-al doilea câmp doar de către cetăţenii străini rezidenţi în România (paşaport, număr permis de conducere, document doveditor al rezidenţei).
Dovada actelor depuse :
Atenţie : acest câmp se va completa doar de către persoana care primeşte şi verifică dosarul, care va verifica conformitatea documentelor în copie cu cele originale şi poartă răspunderea acestei conformităţi.
Cartela tahografică se va ridica personal de către conducătorul auto, de la agenţia teritorială ARR unde a fost depus dosarul.
Sursă: www.arr.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu