FOAIE DE CONCEDIU SOFER / CERTIFICAT DE DESFASURARE A ACTIVITATII

Formularul numit si CERTIFICAT DE DESFASURARE A ACTIVITATII  ( foaie de concediu sofer ) trebuie folosit numai daca din motive tehnice, obiective, prin inregistrarea tahografului nu se poate dovedi ca s-au respectat dispozitiile Regulamentului 561/2006, privind perioadele de conducere si timpii de odihna, inregistrarea fiind sursa principala in cadrul controalelor in trafic, astfel ca lipsa inregistrarilor fiind justificata numai in cazurile in care inregistrarea tahografului nu a fost posibila din motive obiective.

Conform notei nr 5 de orientare formularul de certificat nu este necesar pentru activitati care pot fi inregistrate de tahograf. Indiferent de circumstante, setul integral de inregistrari efectuate de tahograf, insotit de formular, daca este cazul, se accepta ca proba suficienta a conformitatii cu Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sau cu AETR, cu exceptia situatiei in care exista o suspiciune justificata.

Certificatul vizeaza anumite activitati din perioada mentionata la articolul 15 alineatul (7) litera (a) din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85, respectiv ziua curenta si cele 28 de zile anterioare.
Certificatul poate fi utilizat in cazurile in care soferul:

1. s-a aflat in concediu medical
2. s-a aflat in concediu, in cadrul concediului sau anual de odihna, in conformitate cu legislatia statului membru in care se afla sediul intreprinderii
3. s-a aflat in concediu sau in repaus
4. a condus un alt vehicul exclus din domeniul de aplicare al Regulamentului (CE) nr. 561/2006 sau al AETR
5. a desfasurat o alta activitate decat condusul
6. a fost disponibil si in cazul in care inregistrarea acestor activitati cu ajutorul echipamentului de inregistrare a fost imposibila.

Casuta „concediu sau repaus” poate fi utilizata in situatia in care soferul nu a condus, nu a efectuat alte activitati sau nu a fost disponibil, nu s-a aflat in concediu medical sau in concediu anual, luandu-se in considerare, de exemplu, si cazurile de somaj partial, de greva sau lock-out.
Statele membre nu sunt obligate sa impuna utilizarea formularului in cazul in care lipsesc inregistrari insa, daca se cere un formular, trebuie recunoscută valabilitatea acestui formular standardizat. Pe de alta parte, insa, nu se impune niciun fel de formular pentru perioadele obisnuite de repaus zilnic sau saptamanal.
Formularul in varianta electronica si in varianta imprimabila, precum si informatii privind statele membre care accepta numai acest formular sunt disponibile pe site-ul:
http://ec.europa.eu/transport/road/policy/social_provision/social_form_en.htm.
Formularul este acceptat in toata Uniunea Europeana, in oricare dintre limbile oficiale ale UE.
Formatul sau standard îl face mai usor de ințeles, deoarece contine campuri predeterminate numerotate care trebuie completate. in cadrul transporturilor AETR se recomanda utilizarea formularului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (http://www.unece.org/trans/main/sc1/sc1.html).
Completarea tuturor campurilor din formular se face prin dactilografiere. Pentru a fi considerat valabil, formularul trebuie semnat atat de reprezentantul societatii, cat si de catre sofer, inainte de inceperea calatoriei. Pentru soferii care desfasoara activitati independente, soferul semneaza de doua ori, o data in calitate de reprezentant al societatii și o data in calitate de sofer.
Numai originalul semnat este valabil. Textul formularului nu poate fi modificat. Formularul nu poate fi semnat în alb si nu poate fi modificat prin adaugarea unor completari scrise de mana. Formularul se acceptă transmis prin fax sau in format digital dacă acest lucru este permis prin lege, in conformitate cu legislatia nationala.
Formularul poate fi imprimat pe hartie cu antet, respectiv cu sigla societatii si cu detaliile de contact ale acesteia, insa completarea campurilor in care se solicită informatii privind societatea ramane obligatorie.


DOCUMENTE ANEXATE :
DESCARCA
CERTIFICAT DE DESFASURARE A ACTIVITATII IN FORMAT WORD
NOTA DE ORIENTARE NR 5