Timpul de conducere si de repaus pentru conducatorii auto cu autovehicule peste 3.5 to. TRANSPORT MARFA

Atat timpii legali de conducere cat si perioadele de repaus zilnice si saptamanale legale sunt prevazute in OG Nr. 561 / 2006.(descarca OG 561/2006 ) 
Cele mai importante puncte despre timpul de conducere zilnica, timpul de conducere saptamanal, perioada de repaus zilnica si perioada de repaus saptamanala sunt urmatoarele:

  • durata de conducere zilnica nu trebuie să depasească nouă ore. De doua ori pe saptamana, aceasta poate fi prelungita la zece ore;
  • durata de conducere saptamanala  nu trebuie să depăşească 56 de ore;
  • durata de conducere totala nu trebuie sa depaseasca 90 de ore pe parcursul a două săptămâni consecutive;
  • conducatorul auto trebuie sa inregistreze pe tahograf ca alta munca orice perioada de lucru in care nu conduce, precum şi orice perioada petrecuta pentru conducerea unui vehicul care nu intra în domeniul de aplicare a prezentului regulament si durata de călătorie pe un feribot sau tren când conducătorul nu are acces la un pat sau o cuseta;
  • dupa o perioada de patru ore si jumătate de conducere, conducătorul auto trebuie sa faca o pauza neintrerupta de cel putin 45 de minute sau de cel puţin 15 minute urmată de o pauză de cel puţin treizeci de minute pentru aceeasi perioada;
  • o perioada de repaus saptamanal obligatorie de cel putin 45 de ore (perioadă de repaus saptamanal normala) sau 24 de ore (perioada de repaus saptamanal redusa);
  • dacă, pe parcursul a doua saptamani consecutive, un conducător auto poate sa ia doar o perioada de repaus saptamanal redusă, reducerea se compensează cu o perioada de repaus echivalenta luata în bloc, inainte de sfarsitul celei de-a treia saptamani;
  • intre doua perioade de repaus saptamanal, un conducator auto nu poate sa ia mai mult de 3 perioade de repaus zilnic reduse;
  • în cazul in care conducatorul auto decide sa faca acest lucru, perioadele de repaus zilnic şi perioadele de repaus saptamanal reduse pot fi efectuate la bordul vehiculului. Cu condiţia ca vehiculul să fie în staţionare si să fie dotat cu cabină de dormit corespunzătoare;
  • cand un conducator auto ia o perioada de repaus in care vehiculul este transportat cu feribotul sau cu trenul, perioada respectivă poate fi întrerupta de cel mult doua ori de activitati a caror durata totală nu depaseste o ora. De asemenea, conducatorul auto ar trebui să aiba acces la un pat sau o cuseta.
  • ATENTIE : Dupa 6 perioade consecutive de condus obligatoriu urmeaza o pauza saptamanala
O perioada de condus zilnica reprezinta durata totala acumulata intre sfarsitul perioadei de odihna zilnica si inceputul perioadei de odihna zilnica urmatoare sau intre perioada de odhina zilnica si perioada de odihna saptamanala. 
DECI IN MARE : 
1. 4:30 condus - > 45 min pauza -> 4 :30 condus dupa care trebuie luata o pauza de  11 ore  sau 9 ore de cel mult 3 ori intre doua perioade de repaus saptamanal.
2. 4:30 condus - > 45 min pauza -> 4 :30 - > 60 min condus ( doar de doua ori pe saptamana) dupa care trebuie luata o pauza de 11 ore sau 9 ore de cel putin 3 ori intre doua perioade de repaus saptamanal.
Maxim 56 de ore de condus pe saptamana !
Maxim 90 de ore de condus la doua saptamani!
Dupa 6 perioade de condus obligatoriu o perioada de repaus saptamanal care poate fi :
1.NORMALA - 45 ore 
2.REDUSA - 24 ore - se poate lua doar o data pe parcursul a doua saptamani si diferenta trebuie recuperata in bloc pana la sfarsitul celei de a 3-a saptamani. 



ACEST REGULAMENT SE APLICA :

Transportului rutier de marfuri cu vehicule a caror masa maximă autorizată depaseste 3,5 tone si transportului rutier de cslstori cu vehicule care sunt amenajate pentru a putea asigura transportul a mai mult de nouă persoane.
Nu se mai aplica la :
  • vehiculele utilizate pentru transportul calatorilor prin servicii regulate pe un traseu care nu depaseste 50 km (aceste vehicule nu necesita echiparea cu un tahograf, dar acest regulament prevede controale pe baza orarelor si a tabelelor de serviciu);
  • vehicule a csror viteza maxima nu depaseste 40 km/h;
  • vehicule apartinand fortelor armate, serviciilor de protectie civila, de pompieri si fortelor responsabile cu mentinerea ordinii publice;
  • vehicule utilizate pentru ajutor umanitar, în situatii de urgenta sau in operatiuni de salvare;
  • vehicule pentru depanari care actioneaza pe o raza de 100 km;
  • vehicule de încercari rutiere pentru imbunatatire tehnologica;
  • vehicule care nu depasesc 7,5 tone, utilizate pentru transporturi de marfuri in scopuri necomerciale;
  • vehicule care au caracter istoric si care sunt utilizate in scopuri necomerciale.