Timpul de conducere si de repaus pentru conducatorii auto cu autovehicule peste 3.5 to. TRANSPORT MARFA
20:59
Cele mai importante puncte despre timpul de conducere zilnica, timpul de conducere saptamanal, perioada de repaus zilnica si perioada de repaus saptamanala sunt urmatoarele:
- durata de conducere zilnica nu trebuie să depasească nouă ore. De doua ori pe saptamana, aceasta poate fi prelungita la zece ore;
- durata de conducere saptamanala nu trebuie să depăşească 56 de ore;
- durata de conducere totala nu trebuie sa depaseasca 90 de ore pe parcursul a două săptămâni consecutive;
- conducatorul auto trebuie sa inregistreze pe tahograf ca alta munca orice perioada de lucru in care nu conduce, precum şi orice perioada petrecuta pentru conducerea unui vehicul care nu intra în domeniul de aplicare a prezentului regulament si durata de călătorie pe un feribot sau tren când conducătorul nu are acces la un pat sau o cuseta;
- dupa o perioada de patru ore si jumătate de conducere, conducătorul auto trebuie sa faca o pauza neintrerupta de cel putin 45 de minute sau de cel puţin 15 minute urmată de o pauză de cel puţin treizeci de minute pentru aceeasi perioada;
- o perioada de repaus saptamanal obligatorie de cel putin 45 de ore (perioadă de repaus saptamanal normala) sau 24 de ore (perioada de repaus saptamanal redusa);
- dacă, pe parcursul a doua saptamani consecutive, un conducător auto poate sa ia doar o perioada de repaus saptamanal redusă, reducerea se compensează cu o perioada de repaus echivalenta luata în bloc, inainte de sfarsitul celei de-a treia saptamani;
- intre doua perioade de repaus saptamanal, un conducator auto nu poate sa ia mai mult de 3 perioade de repaus zilnic reduse;
- în cazul in care conducatorul auto decide sa faca acest lucru, perioadele de repaus zilnic şi perioadele de repaus saptamanal reduse pot fi efectuate la bordul vehiculului. Cu condiţia ca vehiculul să fie în staţionare si să fie dotat cu cabină de dormit corespunzătoare;
- cand un conducator auto ia o perioada de repaus in care vehiculul este transportat cu feribotul sau cu trenul, perioada respectivă poate fi întrerupta de cel mult doua ori de activitati a caror durata totală nu depaseste o ora. De asemenea, conducatorul auto ar trebui să aiba acces la un pat sau o cuseta.
- ATENTIE : Dupa 6 perioade consecutive de condus obligatoriu urmeaza o pauza saptamanala
O perioada de condus zilnica reprezinta durata totala acumulata intre sfarsitul perioadei de odihna zilnica si inceputul perioadei de odihna zilnica urmatoare sau intre perioada de odhina zilnica si perioada de odihna saptamanala.
DECI IN MARE :
1. 4:30 condus - > 45 min pauza -> 4 :30 condus dupa care trebuie luata o pauza de 11 ore sau 9 ore de cel mult 3 ori intre doua perioade de repaus saptamanal.
2. 4:30 condus - > 45 min pauza -> 4 :30 - > 60 min condus ( doar de doua ori pe saptamana) dupa care trebuie luata o pauza de 11 ore sau 9 ore de cel putin 3 ori intre doua perioade de repaus saptamanal.
Maxim 56 de ore de condus pe saptamana !
Maxim 90 de ore de condus la doua saptamani!
Dupa 6 perioade de condus obligatoriu o perioada de repaus saptamanal care poate fi :
1.NORMALA - 45 ore
2.REDUSA - 24 ore - se poate lua doar o data pe parcursul a doua saptamani si diferenta trebuie recuperata in bloc pana la sfarsitul celei de a 3-a saptamani.
ACEST REGULAMENT SE APLICA :
Transportului rutier de marfuri cu vehicule a caror masa maximă autorizată depaseste 3,5 tone si transportului rutier de cslstori cu vehicule care sunt amenajate pentru a putea asigura transportul a mai mult de nouă persoane.
Nu se mai aplica la :
- vehiculele utilizate pentru transportul calatorilor prin servicii regulate pe un traseu care nu depaseste 50 km (aceste vehicule nu necesita echiparea cu un tahograf, dar acest regulament prevede controale pe baza orarelor si a tabelelor de serviciu);
- vehicule a csror viteza maxima nu depaseste 40 km/h;
- vehicule apartinand fortelor armate, serviciilor de protectie civila, de pompieri si fortelor responsabile cu mentinerea ordinii publice;
- vehicule utilizate pentru ajutor umanitar, în situatii de urgenta sau in operatiuni de salvare;
- vehicule pentru depanari care actioneaza pe o raza de 100 km;
- vehicule de încercari rutiere pentru imbunatatire tehnologica;
- vehicule care nu depasesc 7,5 tone, utilizate pentru transporturi de marfuri in scopuri necomerciale;
- vehicule care au caracter istoric si care sunt utilizate in scopuri necomerciale.
dar vehiculelor apicole?
RăspundețiȘtergereConform capitolului 4 din regulametnul CE 5618/2006 urmatoarele autovehicule nu se supun prezentului regulament :
RăspundețiȘtergere• Autovehiculele apartinand sau inchiriate fara sofer de catre autoritatile publice pentru efectuarea de transporturi rutiere care nu concureaza intreprinderile private de transport
• Autovehiculele utilizate sau inchiriate fara sofer de intreprinderi agricole, horticole, forestiere, ferme sau intreprinderi de pescuit pentru transportul marfurilor ca parte a propriei lor activitati antreprenoriale pe o raza de pana la 100 km de la sediul intreprinderii
• Tractoarele agricole si tractoarele forestiere utilizate pentru activitatile agricole sau forestiere pe o raza de pana la 100 km de la sediul intreprinderii careia ii apartin, inchiriaza sau are in leasing autovehiculele
• Autovehiculele sau combinatiile de vehicule pana la 7,5 tone utilizate (pe o raza de 50 km de la sediul intreprinderii si unde condusul nu constituie principala activitate a soferului):
• De catre furnizorii de servicii postale pentru a livra articole ca parte a unui serviciu general
• Pentru transportul de materiale, echipament sau masini pentru a fi utilizate de sofer in timpul muncii sale
• Autovehiculele care opereaza exclusiv pe insule nedepasind o zona de 2.300 km2 care nu sunt legate de restul teritoriului national printr-un pod, sau tunel deschis pentru utilizarea autovehiculelor
• Autovehiculele pe gaz sau electrice pana la 7,5 tone utilizate pentru transportul marfurilor pe o raza de 50 km de la sediul intreprinderii
• Auovehiculele utilizate pentru instruirea si examinarea soferilor in vederea obtinerii permisului de conducere sau certificatului de competenta profesionala, cu conditia ca acestea sa nu fie utilizate pentru transportul comercial al marfurilor sau pasagerilor
• Autovehiculele utilizate pentru servicii de canalizare, protectiei impotriva inundatiilor, servicii de intretinere apa, gaz si electricitate, intretinerea si controlul rutier, colectarea si depozitarea deseurilor menajere, servicii telegrafice si telefonice, difuzarea radio si tv, si detectarii transmitatoarelor sau receptoarelor radio sau de televiziune
• Autovehiculele cu 10-17 locuri utilizate exclusiv pentru transportul necomercial de pasageri
• Autovehiculele specializate care transporta echipament pentru circ sau targuri
• Autovehiculele special amenajate pentru proiectari mobile, a carui principala destinatie este utilizarea in scopuri educationale atunci cand stationeaza
• Autovehiculele utilizate pentru colectarea laptelui de la ferme si returnarea laptelui in containere la ferme sau produse lactate destinate hranei animalelor
• Autovehiculele specializate pentru transportul banilor si/sau valorilor
• Autovehiculele utilizate pentru transportul carcaselor de animale care nu sunt destinate consumului uman
• Autovehiculele utilizate exclusiv pe drumuri pentru a deservi facilitati cum ar fi porturile, interporturile si terminalele de cale ferata
• Autovehiculele utilizate pentru transportul animalelor vii de la ferme la pietele locale si vice-versa sau de la piete la locurile de sacrificare pe o raza de pana la 50 km.
In concluzie conform regulamentului 561/2006 daca masa maxima a autovehiculului utilizat de dumneavoastra pentru transportul de animale vii este mai mare de 3500 kg si il utilizati pe o distanta mai mare de 50 de km de la “ferme la pietele locale si vice-versa sau de la piete la locurile de sacrificare “ trebuie sa va supuneti prezentului regulament, adica trebuie sa respectati perioadele de condus respectiv de odihna.
Numai bine !
cate ore tr sa conduca un sofer distribuitor de marfuri pe zi in total. de ex.deschide programu la. 6 dim si cand tr sal inchida
RăspundețiȘtergereSe înțelege ca autobuzele cu traseu mai mic de 50 km nu au nici o regula ???
RăspundețiȘtergereNu se mai aplica la :
vehiculele utilizate pentru transportul calatorilor prin servicii regulate pe un traseu care nu depaseste 50 km (aceste vehicule nu necesita echiparea cu un tahograf, dar acest regulament prevede controale pe baza orarelor si a tabelelor de serviciu);
Se intelege ca soferii de autobuz, se pot invarti toata ziulica cu pauze ee 8 minuteke la capat de linie, cu sau fara calatori in autobuz. O tampenie.
ȘtergereAs vrea sa stiu normele de conducere in UK daca le știe cineva...ei mai au ceva in plus fata de restul europei
RăspundețiȘtergereDe ce induceti lumea in eroare? In Reg.561/2006 nu scrie "Dupa 6 perioade consecutive de condus obligatoriu urmeaza o pauza saptamanala". Pauza saptamanala se ia dupa 6 zile (6 x 24 ore). Forumularea corecta din lege este : "O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a şase perioade de douăzeci şi patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă."
RăspundețiȘtergereAm condus in echipaj si am avut 3 pauze de 9h făcute, apoi am plecat singur. Ce pauza aveam nevoie înainte sa plec? Ajungea de 9h sau trebuie de web
RăspundețiȘtergereAm condus in echipaj si am avut 3 pauze de 9h făcute, apoi am plecat singur. Ce pauza aveam nevoie înainte sa plec? Ajungea de 9h sau trebuie de 11
RăspundețiȘtergereBuna ziua ! As dorii sa știu dacă pătrățelul tahografului se consideră pauza sau nu?
RăspundețiȘtergerenu se considera pauza,se considera ,,la dispozitie,,pauza se considera doar ,,pat,,nimic alceva!
ȘtergereBuna ziua ! As dorii sa știu dacă pătrățelul tahografului se consideră pauza sau nu? Adică am de așteptat la firma pt încărcare,mi-am introdus datele în calculator și aștept de exemplu 1 ora...acea oră pe pătrățel se consideră pauza sau nu?
RăspundețiȘtergere